ماهان شهسوار
فرهنگی . ورزشی . سیاسی . اجتماعی
 
برچسب:, :: ::  نويسنده : pouya
 
 
واليبال قهرماني جوانان جهان در تركيه؛ آر‍ژانتين هم تسليم قدرت واليباليست هاي جوان ايران شد تهران - تيم واليبال جوانان ايران در دومين مسابقه خود در مسابقه هاي واليبال قهرماني جوانان جهان در تركيه، با نتيجه 3 بر صفر از سد تيم قدرتمند آرژانتين گذشت.


 
 
زلزله مازندران ‌شهرهای این استان را لرز‌اند و باعث ‌قطع کامل خطوط ارتباطی و برق در برخی شهرهای مازندران شد.
فارس:شدت زلزله ساعت ۲۰:۴۴ دقیقه دیشب مازندران در شهرستان قائمشهر بیشتر از شهرهای دیگر مازندران بود که باعث شد مردم این شهر به خیابان‌ها هجوم بیاورند‌.

 

‌زلزله دیشب که ‌شهرهای نکا، بهشهر، ساری، قائمشهر، بابل، آمل و شهرهای غرب مازندران را نیز لرزاند‌؛ پس‌لرزه‌های ناشی از آن موجب وحشت مردم و فراری شدن آنها به کوچه‌هاو خیابان‌ها شد.

 

در برخی شهرها مانند قائمشهر و آمل دو زمین‌لرزه به فواصل چند ثانیه رخ داد و پس‌لرزه‌های ناشی از آن نیز دقایقی بعد به وقوع پیوست.

 

زمین‌لرزه در قائمشهر موجب قطع خطوط ارتباطی تلفن خانگی و تلفن همراه شد‌. همچنین ‌برق و گاز خانه‌‌های مردم قائمشهر بر اثر وقوع این ‌زلزله قطع ‌شد.

 

‌میزان زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های ناشی از آن در قائمشهر بسیار شدیدتر از شهرهای دیگر مازندران بود.

 

در شهرستان سوادکوه نیز قطعی برق و گاز و خطوط ارتباطی گزارش شده است.

میزان زمین‌لرزه در شهرهای غرب مازندران کمتر از شهرهای دیگر گزارش شده است.

 



ایرنا:روزنامه اتریشی ‘پرسه’ در این خصوص نوشت: هوگو چاوز در مراسم استقبال از مهمانش گفت: ‘وقتی که ما با یکدیگر دیدار داریم، شیطان قاطی می کند.’

 

این روزنامه اتریشی تصریح کرد: اینکه مخاطب این عبارت، آمریکا بوده است را می توان خود بخود درک کرد.

 

پرسه ادامه داد: احمدی نژاد نیز با واژگان تشویق آمیز ، چاوز را ‘قهرمان جنگ علیه امپریالیسم ‘ توصیف کرد.

این روزنامه اتریشی حاشیه دیگری از این دیدار را پوشش داده و نوشته است: چاوز در محوطه اقامتگاه خود به شوخی گفت: ‘الان است که این تپه مقابلمان باز شود و یک بمب اتم بزرگ از آن بیرون بیاید!’ براساس گزارش این روزنامه اتریشی، احمدی نژاد به این شوخی چاوز، خنده شیرینی کرده است.

 

برچسب:, :: ::  نويسنده : pouya

جوان عاشق، مادر و خواهرش را كشت!

جوان عاشق، مادر و خواهرش را كشت!




در اين هنگام از آشپزخانه چاقويي برداشته و با آن چند ضربه به مادرم زدم. او التماس مي‌كرد رهايش كنم و فقط فرياد زد خدايا به دادم برس.



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: ::  نويسنده : pouya

 

فائزه هاشمی به 6 ماه حبس محکوم شد

فائزه هاشمی به 6 ماه حبس محکوم شد




شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران فائزه هاشمی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به 6 ماه حبس محکوم کرد.

 

 

به گزارش همشهری‌آنلاین، صبح روز سه شنبه شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی حکم نهایی دادگاه بدوی فائزه هاشمی را صادر کرد.

 

بر اساس این حکم که به وکیل وی ابلاغ شده است فائزه هاشمی به اتهام و جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

غلامعلی ریاحی در این باره به ایسنا گفت: موکلم در خصوص اتهام تبلیغ علیه نظام به 6 ماه حبس تعزیری و به عنوان تتمیم مجازات به پنج سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضای مجازی و فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده است.

وی خاطرنشان کرد‌: روز سه‌شنبه (امروز) با مراجعه به شعبه 15 دادگاه انقلاب رای دادگاه بدوی صادره به اینجانب ابلاغ شد و من نیز به آن اعتراض کردم.

براساس این گزارش، اولین جلسه‌ رسیدگی به اتهامات فائزه هاشمی رفسنجانی قرار بود صبح روز یک‌شنبه ـ 23 مرداد ماه 90 ـ‌ در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود که به دلیل درخواست استمهال وکیل پرونده و برای تدارکات دفاع و موافقت دادگاه با این درخواست، جلسه‌ دادگاه به تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز برای 3 دی ماه تجدید شد و در این جلسه فائزه هاشمی و وکیل او به دفاع پرداختند.

این پرونده با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تشکیل شده است و اتهام انتسابی به «فائزه هاشمی» نیز به دلیل مصاحبه او با سایت روزآنلاین بوده است.

 

 

اجرای قانون جدید سربازی




قانون خدمت سربازی براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از شنبه دهم دی‌ 90 اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح پیش‌تر از اجرایی‌شدن قانون جدید خدمت سربازی خبرداده بود. اکنون زمان اجرایی شدن این قانون فرا رسیده و از امروز اصلاحات قوانین خدمت سربازی شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

به گفته سردار موسی کمالی قانون جدید خدمت وظیفه عمومی از هم‌اکنون شروع شده اما در برخی از موارد خود، نیازمند اجازه فرمانده معظم کل قواست.

لغو معافیت دوبرادری، رد کاهش دوره سربازی، کوتاه شدن معافیت تحصیلی، تکذیب افزایش حقوق سربازان، حذف معافیت تک‌فرزند ذکور با پدر بالای 60 سال، همچنین تا وضعیت خدمت سربازی افراد ذکور مشخص نشود مشمولان حق دریافت وام از بانک‌ها راندارند، از جمله اصلاحات قانون جدید خدمت سربازی است.

به گفته کمالی، در گذشته دانش‌آموزان می‌توانستند تا پایان 24‌ سالگی در مقاطع تحصیلی درس بخوانند اما در قانون جدید این مدت به 20 سال کاهش پیدا کرده و دانش‌آموزان ‌باید در این مدت درس خود را تمام کنند در غیراین صورت غایب محسوب می‌شوند.

نمودار قيمتي بازار خودروهای داخلی کشور این هفته افت کرد.

 

 



ادامه مطلب ...

پادشاه سوازیلاند در آفریقای جنوبی، همسر دوازدهم خود را در کاخ اختصاصیش زندانی کرد.

مسواتی سوم پادشاه ایالت سوازیلاند در کشور آفریقای جنوبی است. او 13 همسر دارد. نوتاندو دیوبی همسر دوازدهم وی دو روز پیش طی گفت و گویی با مطبوعات آفریقای جنوبی فاش کرد که همسرش او را در کاخ اختصاصی خود زندانی کرده و به او اجازه خارج شدن از این کاخ را نمی دهد.

 


در همین راستا پادشاه سوازیلاند در مورد علت زندانی کردن این همسر خود گفت: او با وزیر دادگستری رابطه نامشروع داشته از همین رو باید مجازات شود. تعداد زیادی محافظ گذاشته ام که او را زیر نظر بگیرند. اکنون به جای او دارم دنبال همسر جدیدی می گردم.
 


گفتنی است نوتاندو دیوبی چند سال پیش در حالی که تنها 16 سال سن داشت، در مسابقه ملکه زیبایی سوازیلاند رتبه نخست را به خود اختصاص داد. پس از آن بلافاصله پادشاه او را به همسری درآورد.

نکته جالب وقتی بود که هیچ گزارش رسمی به پلیس بابت این تصادف خونین از سوی متخلفین ارسال نشد و حتی پیگیری نیز از سوی خانواده عابر مزبور رخ نداد.


به گزارش مشرق به نقل از تعامل، چندی پیش در یکی از خیابانهای شهرک غرب کورس شبانه ای میان پورشه 911 و مرسدس بنز اس ال کا 500 مشکی رنگی درگرفت که با وجود اینکه در حوالی نیمه شب رخ داد اما تماشاچیان بسیاری را به خود جذب کرد.

در این واقعه حاضران در صحنه بعد از دیدن درگیری لفظی راکبان دو خودرو پورشه و مرسدس بنز شاهد کورس نیم ساعته این دو خودرو سوپر اسپورت در یکی از معروف ترین خیابانهای شهرک غرب بودند که سرانجامی شوم داشت.
این گزارش حاکی از این است که این دو خودرو که علارغم وجود عابران پیاده و خودروهای عبوری با سرعتی بالغ بر 100کیلومتر بر ساعت در پی یکدیگر کورس گذاشته بودند بعد از حدود 30 دقیقه به دلیل برخورد یکی از خودروها با عابر پیاده متوقف شدند.
عابر مزبور که راننده یکی از خودروهای خطی محل بود در زمان گرفتن مسافر مورد برخورد از سوی این خودرو متخلف واقع شد.
براین اساس وضعیت عابر بعد از تصادف اصلا خوب به نظر نمی رسید به طوریکه یکی از حاضران که خود را پزشک معرفی کرد خبر از مرگ در دم این عابر داد.
نکته جالب وقتی بود که هیچ گزارش رسمی به پلیس بابت این تصادف خونین از سوی متخلفین ارسال نشد و حتی پیگیری نیز از سوی خانواده عابر مزبور رخ نداد. تنها اطلاعات دردست گزارش مردمی حاضر در صحنه بوده است.
براساس این اطلاعات راننده یکی از خودروهای درگیر این ماجرا پسر یکی از مقامات ارشد دولتی است که چندی پیش پایش به ماجرای اختلاس 3000میلیاردی نیز باز شد.آقا زادگی و اعتماد به نفس بیش از حد ناشی از آن جتی موجب این شده که گزارش این تصادف به پلیس هم نرسد تا خانواده مقتول با هزینه پدر راضی گردنند .
همچنین یکی از مغازه داران محل وقوع این تصادف خونین متذکر می شود در اواسط دهه هفتادنیز چنین حادثه ای رخ داد که طی آن خودرو بنز آخرین مدلی راننده پژو مسافرکشی را زیر گرفت که منجربه فوت این راننده شد. در این حادثه،راننده خودرو متخلف فاقد گواهینامه بود که برای مدتها شرح این ماجرا به تیتر یک صفحات حوادث روزنامه ها تبدیل شد



اين روزها بحث تفاوت قيمت محصولات داخلي و صادراتي خودروسازان کشورمان به يک سوژه داغ تبديل شده و حرف و حديثهاي زيادي را به همراه داشته است. از يک سو عنوان مي‌شود که خودروهاي صادراتي کيفيت و امکانات بالاتري نسبت به محصولات داخلي داشته و از سوي ديگر بحث ارزانتر بودن قيمت خودروهاي صادراتي در کشورهاي ديگر مطرح است.

موضوع آنجا داغ‌تر شد که گمرک اعلام کرد در هفت ماهه امسال بيش از 7 هزار و 900 دستگاه انواع پرايد صادر شده است. همين آمار نشان مي داد که طي اين مدت در مجموع بيش از 41 ميليارد تومان انواع پرايد از کشور صادر شده که با تقسيم اين عدد بر تعداد پرايدهاي صادراتي رقم پنج ميليون و 200 هزار تومان براي هر دستگاه پرايد صادراتي به دست مي‌آيد. همين موضوع به تنهايي کافي بود تا سيل انتقادات به سمت شرکت سايپا روانه شود. البته بلافاصله روابط عمومي اين گروه اعلام کرد که قيمت خودروهاي صادراتي سايپا از قيمت نمونه‌هاي داخلي بالاتر است، ولي کمتر کسي حاضر به پذيرش آن بود.

خبرنگار ايسنا، براي اطلاع از کم و کيف اين موضوع به سراغ محسن جوان - معاون صادرات و امور بين الملل گروه خودروسازي سايپا، رفت و با وي به گفت وگو نشست.

وي درباره قيمت محصولات صادراتي سايپا و دليل اختلاف قيمت آن با محصولات داخلي گفت: قيمت انواع پرايد صادراتي سايپا با آپشن‌هاي (امکانات) کمتر از نمونه‌اي داخلي گران‌تر است. به عنوان مثال خودرو صبا 2010 در عراق با استانداردها و آپشن هاي كمتر از ايران از قبيل ترمز ABS، داشپور جديد و تقويت بدنه به قيمت هفت هزار و 300 دلار فروخته مي‌شود؛ يعني حدود هشت ميليون و 50 هزار تومان كه همين خودرو در ايران به قيمت هفت ميليون و 500 تا هفت ميليون و 800 هزار تومان به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.

وي توضيح داد: خودروهاي صادراتي ما بيمه شخص ثالث، آپشن‌هاي اضافي و ماليات بر ارزش افزوده ندارند كه همين موارد حداقل 1.5 ميليون تومان به سود ما تمام مي‌شود.

او در ادامه گفت: براي خودرو صبا 2011 هر مصرف‌كننده عراقي هشت ميليون و 80 هزار دينار عراقي مي‌پردازد که بالغ بر 9 ميليون تومان مي‌شود؛ با اين توضيح که 1.5 ميليون تومان که در بالا به آن اشاره شد، براي ما ارزان تر تمام مي‌شود.

جوان به وضعيت خودروهاي صادراتي سايپا به سوريه اشاره کرد و گفت: در سوريه 60 هزار دستگاه فروخته ايم. در آنجا چون استانداردهاي خودرو خيلي سخت‌گيرانه نيست و قيمت بنزين هم بالاست (ليتري حدود هزار تومان)، خودرو صبا با موتور هزار و 100 سي.سي كاربراتوري بدون كولر، ترمز ABS ، فرمان هيدروليك و بيمه شخص ثالث به قيمت هشت هزار دلار فروخته مي‌شود كه با احتساب شماره‌گذاري و ساير موارد براي مصرف‌كننده سوري حدود 9 هزار دلار تمام مي‌شود.

او خاطرنشان کرد: اين در حالي است که در اين کشورها رقابت هم بالاست و همه خودروسازان هم حضور دارند.

وي در پاسخ به اين که پس دليل رويکرد مردم اين کشورها به خريد محصولات سايپا چيست؟ گفت: خودروي ارزان قيمت با مصرف سوخت کم و همين طور هزينه تعمير ونگهداري پايين از مهمترين عوامل رويكرد مردم اين كشورها به محصولات سايپاست.

جوان توضيخ داد: به عنوان نمونه ريو 2011 شرکت کيا با تمامي امكاناتش حداكثر شش ميليون تومان از صباي سايپا گران‌تر است، ولي هزينه نگهداري و تعميرات و همين طور قيمت قطعات آن بالاست و اين مهمترين مزيت محصولات ما در خارج از كشور و به ويژه در حوزه حمل و نقل است.

وي در ادامه به خودرو سايپا 131 اشاره کرد و گفت: اين خودرو در سوريه بالغ بر 10 ميليون و 500 هزار تومان فروخته مي‌شود. اين در حالي است که در سودان با توجه به شرايط آنجا 16 هزار دلار قيمت گذاري شده كه نزديك به 20 ميليون تومان مي‌شود. در ونزوئلا نيز سايپا 141 و سايپا 132 قيمتي بالغ بر 16 هزار دلار دارند و در مصر خودرو 132 قديمي سايپا هشت هزار و 500 دلار عرضه مي‌شود. همين طور در الجزاير قيمت بسته به مدل سايپا 132 يا سايپا 141 بين هشت تا 9 هزار دلار است.

معاون صادرات سايپا درباره دليل اعلام گمرک که باعث به وجود آمدن اين شائبه شد، توضيح داد: گمرك و سازمان توسعه تجارت براي پرداخت جوايز به صادركنندگان فرمول مشخصي دارند و براي اين كه جلوي بالا اعلام شدن قيمت محصولات از سوي صادركنندگان را بگيرند تا رقم جايزه صادراتي بالا نرود، كميته‌اي متشكل از نمايندگان وزارت بازرگاني، سازمان توسعه تجارت، گمرك و همين طور وزارت امور اقتصادي و دارايي قيمت‌ كالاها را ارزيابي و قيمت‌هاي مصوب و پايه تعيين مي‌كنند. به همين ترتيب بر مبناي قيمت پايه، قيمت خودروها در گمرك تعيين مي شود. بنابراين قيمت پنج هزار و 200 دلار به دست آمده براي پرايد نيز مصوب همين كميته است و نمي‌تواند واقعي باشد.

وي افزود: در واقع گمرك براساس اين قيمت‌هاي مصوب، قيمت‌ کالاها را به سازمان توسعه تجارت اعلام مي‌كند و آن سازمان هم بر اساس آن سه درصد جايزه صادراتي مي‌دهد. اين در حالي است که جايزه صادراتي سايپا از سال 1384 تا 1389 قريب به 16 ميليارد تومان شده كه هموز به اين خودروساز پرداخت نشده است.

جوان درباره وضعيت سايت‌هاي توليدي سايپا در کشورهاي ديگر و چگونگي تامين قطعه براي آن ها نيز به ايسنا توضيح داد: در كشورهايي كه سايت توليدي داريم، قطعات در حال حاضر از ايران به آنجا ارسال مي‌شود. البته براي اين کشورها برنامه خودكفايي داريم و مانند غربي‌ها رفتار نمي‌كنيم، بلكه علاوه بر كالا تكنولوژي هم به كشورهاي طرف قراردادمان مي‌دهيم تا بتوانيم رابطه پايدار با آن‌ها براي ادامه كار داشته باشيم.

وي درباره اوضاع فروش محصولا سايپا در سوريه گفت: فروش نسبت به ماههاي ژانويه و فوريه بهتر شده است.

معاوت صادرات سايپا در پايان تاکيد کرد: همه بايد بدانند که مصرف‌كنندگان ايراني ارزان‌ترين و با امکانات ترين خودروهاي سايپا را سوار مي‌شوند.

چند زن اهل زیمبابوه به جرم تجاوز به مردان در پایتخت این کشور محاکمه شدند.
 
چند زن اهل زیمبابوه به جرم تجاوز به مردان در پایتخت این کشور محاکمه شدند.

یکی از قربانیان که مایل بود ناشناس باقی بماند در یک مصاحبه با تلویزیون ملی زیمبابوه گفت: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که ۳ زن در حراره، پایتخت زیمبابوه او را سوار ماشین‌شان کردند.

وی گفت: یکی از آنها به صورت من آب پاشید و بعد آمپولی به من تزریق کرد که سبب افزایش شدید میل جنسی در من شد و مرا مجبور کردند که برای چندین بار متوالی با آنها رابطه جنسی داشته باشم.



او اضافه کرد: در نهایت آنها مرا در جنگل به صورت کاملاً برهنه رها کردند.

این زنان به اتهام ۱۷ مورد ارتکاب تجاوز به مردان روز دوشنبه در دادگاه محاکمه شدند. اگرچه هیچ قانونی در زیمبابوه در رابطه با تجاوز یک زن به مرد وجود ندارد.

این سه زن اتهامات را رد کردند و ماه گذشته به قید ضمانت از زندان آزاد شدند. آنها گفته‌اند که از زمان آزادی تاکنون به دلیل اجتناب از مزاحمت‌های ناخواسته مجبور شده‌اند که در خانه بمانند.

انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) بر نوزادان ایرانی در صدر انتخاب نام برای نوزادان در خانواده‌های ایرانی است.
 
انتخاب اسماء ائمه اطهار (ع) بر نوزادان ایرانی در صدر انتخاب نام برای نوزادان در خانواده‌های ایرانی است. در این میان علاقه مردم ایران به امام حسین(ع) ‌وصف ناشدنی است و هم اکنون نام حسین و ترکیبات آن بیش از دو میلیون بار در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است.

پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور نشان می‌دهد نامهای ابوالفضل حدود 500 هزار مرتبه ، عباس بیش از 600 هزار بار، سجاد 263 هزار و نام زین‌العابدین نیز 26 هزار بار در سایت سازمان ثبت احوال به ثبت رسیده است.

همچنین نامهای علی اکبر 364هزار، علی‌اصغر 278 هزار و زینب حدود 900 هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

 

عکس: محمود كريمي درجاده چالوس با موتورسنگين
تصاویر منتشر نشده محمود كریمی در جاده چالوس با موتور سنگین...

تصاویر منتشر نشده محمود كریمی در جاده چالوس با موتور سنگین. چندی پیش حاج محمود کریمی ذاکر با اخلاص اهل بیت (ع) بر اثر تصادف با موتور سنگین در حوالی میدان چیذر به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.


برچسب:سلامت, :: ::  نويسنده : pouya



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید لطفا" نظرات خود را در مورد مطالب این وبلاگ اعلام فرمایید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ماهان شهسوار و آدرس mahaan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 583
بازدید کل : 24800
تعداد مطالب : 363
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


کد متحرک کردن عنوان وب

کد پیغام خوش آمدگویی
استخاره آنلاین با قرآن کریم